Militarystyka Survival Ekwipunek
Forum O Survivalu, Militarystyce I Ekwipunku...
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Militarystyka Survival Ekwipunek Strona Główna
->
Pojazdy opancerzone
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie GMT - 1 Godzina
Skocz do:
Wybierz forum
Militarystyka
----------------
Ekwipunek
Taktyka
Broń
Pojazdy opancerzone
Survival
----------------
Ekwipunek
Przetrwanie
Ogólne
----------------
Pytania
Na Luzie
Nowości
Regulamin
----------------
Regulamin
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
AltaGid
Wysłany: Pon 21:56, 13 Sie 2007
Temat postu:
Hello! Help solve the problem.
Very often try to enter the forum, but says that the password is not correct.
Regrettably use of remembering. Give like to be?
Thank you!
Xiaro
Wysłany: Pon 13:05, 12 Gru 2005
Temat postu: Flota podwodna w II Rzeczpospolitej
Po odzyskaniu niepodległości w roku 1918 oraz zdobyciu przez Polskę dostępu do morza, przed władzami stanął problem budowy Polskiej Marynarki Wojennej. W jej skład miały wejść okręty podwodne, co stało się dopiero w początku lat 30-tych, choć przygotowywano się do tego znacznie wcześniej. W 1924 roku polscy sztabowcy opracowali założenia techniczne budowy łodzi podwodnych. Początkowe plany przewidywały budowę aż 9 takich okrętów. Jako, że przemysł krajowy nie był w stanie sprostać temu wyzwaniu, postanowiono zwrócić się z zamówieniem do sojuszniczej Francji. W roku 1925 nasi marynarze odbywali szkolenia w porcie Tulon, zaś w dniu 1 grudnia 1926 roku podpisano umowę na budowę 3 jednostek według opracowanych przez Polaków założeń. Kontrakt opiewał na 42 miliony zł, a był możliwy do zawarcia dzięki francuskiemu kredytowi. Zakupione jednostki miały być podwodnymi stawiaczami min, nazwanymi od nazwy pierwszej jednostki typem Wilk. Prace przy kontrakcie Francuzi rozdzielili pomiędzy trzy stocznie. Wilka miała zbudować Chantiers Augustin Normand w Hawrze, Żbika Chantiers Francais w Caen zaś Rysia Chantiers de la Loire w Nantes.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin